Osnovne prednosti treninga s girjama

Fitness Novosti

Osnovne prednosti treninga s girjama

PrednGirje1Koje su prednosti treninga s girjama? Započnimo konstatacijom da, kad je riječ o fitnessu i bodybuildingu, uvijek postoje određeni trendovi – pogotovo kad je ljetna sezona iza ugla – i ti trendovi obično uključuju različite metode, vježbe ili dijete. Posljednjih godina zabilježen je veliki val popularnosti treninga s girjama, i prema mnogim stručnjacima taj razvoj događaja bi mogao biti mnogo vrijedniji od uobičajenih fitness trendova.

Običaj korištenja girja za trening dolazi iz Rusije, gdje su sportaši već duže vrijeme koristili girje, a unazad nekoliko godina postale su popularne u većem dijelu Europe i SAD-a, zbog svoje učinkovite prirode i djelotvornih rezultata. U nastavku donosimo neke od prednosti treninga s girjama o kojima biste mogli razmisliti, budući da ćete vrlo brzo kupovati odjeću za ljetnu sezonu.

PrednGirje3

Brzi trening
Jednom kad ste pravilno naučili izvoditi vježbe s girjama (koje uključuju dizanje i njihanje girja različitih veličina i težina držeći ih za malu ručku), moći ćete odraditi kompletan trening u vrlo kratkom vremenu. Mnogi čak tvrde da samo 30 minuta vježbanja s girjama može biti učinkovit trening za svaku veću mišićnu grupu. To je djelomice zbog mobilne prirode vježbi s girjama – umjesto sjedenja u statičnom položaju i vježbanja jedne po jedne mišićne grupe, koristeći girje prebacivat ćete ravnotežu i koristiti cijelo tijelo u svakoj vježbi, što će svakako povećati učinkovitost.


Usredotočenost na trup (core)
Još jedna prednost stila i pokreta vježbi s girjama je u tome što one aktiviraju trup (core) na način na koji većina uobičajenih programa treninga ne djeluje. Naravno, moguće je usredotočiti se na trup pomoću individualnih vježbi usmjerenih na abdominalnu snagu i snagu leđa, čak i ravnoteže – ali uz pravilan rad s girjama možete raditi na snazi trupa izvodeći iste vježbe koje radite za snagu ili kao kardio trening. Razlog tome je ponajprije u već spomenutim pokretima koje uključuju vježbe s girjama.

 

Jednostavan trening
Uobičajeni programi treninga mogu postati komplicirani ili monotoni, često jednostavno zbog količine potrebne opreme za trening. Standardni treninzi snage uključuju razne utege i sprave, i također zahtijevaju i odvojen kardio trening. Sa girjama možete pojednostaviti svoju rutinu – sve što trebate je malo prostora, 30-ak minuta vremena, i girja težine koja odgovara vašim sposobnostima. Ne samo što je ovo uglavnom jednostavnije, već je i jeftinije za one koji vole vježbati kod kuće.

PrednGirje6
Kardio i trening snage
Ljudi uglavnom dijele svoje vježbe na vježbe snage, kojima je cilj jačanje i izgradnja mišića, i na kardiovaskularne vježbe kojima je cilj ubrzati puls i potrošiti određenu količinu kalorija. Međutim, s obzirom na pokrete koji se sastoje od dizanja i njihanja girje, kao i kratke predahe koji se obično preporučuju između “serija”, treninzi s girjama pružaju i kardiovaskularni i trening snage odjednom. Naravno, još uvijek možete povremeno otići na trčanje ukoliko ste usredotočeni na kardio, no girje pružaju zdravu i iznimno djelotvornu kombinaciju obje vrste treninga.

Priredio: Franjo Maričić, Blue Gym
Izvori: DoTraining.co.uk, MbodyStrength.com, Fitness Academy, Functional Patterns

 

Girje iz naše ponude možete pronaći ovdje.

Svu ostalu ponudu opreme provjerite na našem webshopu, a pratite nas i putem Facebooka i Twittera.

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Blue Gym
Latest posts by Blue Gym (see all)