Vrste ozljeda i terapija hladnim i toplim oblozima

Fitness Novosti

Vrste ozljeda i terapija hladnim i toplim oblozima

Većina sportaša, ali i veliki broj aktivnih rekreativaca zna da će na oteklinu od udarca ili pak uganuti gležanj staviti ledeni oblog uz kompresiju, ali nisu sigurni kada posegnuti za toplim oblogom i kako iskoristiti njegove blagodati. U ovom članku ću vam pokušati pojasniti kako dijelimo ozlijede i kako tretiramo koju od njih.

Sportske ozljede dijelimo u dvije osnovne skupine:

  1. Akutne
  2. Kronične

 

1. Akutna je bol jaka, ali relativno kratko traje. Akutne ozlijede nastaju prilikom naglih promjena smjera, loše ravnoteže, naglog ubrzanja ili usporenja tijela, te sudara s drugim igračem, ili preprekom. U ovu skupinu ubrajamo ozlijede poput uganuća, istegnuća ili nagnječenja. Posljedice ozljede vidljive su gotovo odmah ili u periodu od nekoliko sati nakon povrede. Simptomi su jaka bol, osjetljivost na dodir, crvenilo, oteklina.

 

Terapija hlađenjem

Terapija ledom najbolji je odgovor na akutnu ozljedu. Led izaziva vazokonstrikciju, odnosno sužavanje krvnih žila, te ograničava unutarnje krvarenje. Led nikako nemojte stavljati direktno na kožu kako nebi došlo do ozeblina. Umotajte ga u ručnik i tako prislonite na ozljeđeno mjesto. Led držite 10-15 minuta. Nakon toga dopustite koži da povrati normalnu temperaturu prije nego što ponovite postupak. Terapija ledom može se koristiti i kod nekih kroničnih ozljeda, npr. ako nakon svakog trčanja dolazi do otoka na koljenu može se staviti ledeni oblog (oblog ne pomaže ako se stavi preventivno, prije trčanja). Za hlađenje ozlijeđenog mjesta najbolje je koristiti ledeni oblog koji se prilagođava obliku tijela (oblozi od ledenog gela), može se koristiti i vrećica smrznutog graška.

 

2. Kronična bol razvija se sporo ali je dugotrajna. Kronične ozlijede nastaju uglavnom ako se akutne ozlijede ne saniraju u potpunosti, npr. u slučaju upale ahilove tetive forsirati doskok i odraz na povrijeđenu nogu.

 

Terapija toplinom

Toplina se koristi uglavnom za kronične ozljede kod kojih nije prisutna upala ili oštra bol kao kod akutnih ozlijeda. Za razliku od terapije ledom koja se koristi samo nakon aktivnosti, terapija toplinom može se koristiti i prije same aktivnosti kako bi se povećala elastičnost vezivnog tkiva i poboljšala cirkulacija krvi. Toplina opušta napete mišiće i ublažava grčeve. Terapiju toplinom nikako ne bi trebalo koristiti kod akutnih ozljeda jer će pojačati cirkulaciju i time pospješiti nastanak otoka. Terapiju primjenjujte u trajanju 15-20 minuta. Najbolje je koristiti topli ručnik kako bi se izbjegle opekline. Nemojte nikada koristiti topli oblog više od 20 minuta ili ga ostaviti na sebi dok spavate.

Naravno, kada pričamo o akutnim povredama, u slučaju da terapijom kod kuće ne vidite poboljšanje u roku od 24 sata, savjetujem vam da posjetite liječnika.

Za dodatne informacije, savjete ili osobne treninge slobodno me potražite u Blue Gymu na Kantridi. Vidimo se na treningu.

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Provjerite našu ponudu vrhunskih kompleta bumpera, sa iznimno kvalitetnim Team Line ili natjecateljskim muškim šipkama – ovi setovi idealni su za ozbiljnije vježbače, no i za početnike koji se tek upoznaju sa tehnikom olimpijskih dizanja. Dostava za sve bumper komplete se ne plaća – svim kupcima nudimo besplatnu dostavu za sve narudžbe iznad 300,00 kn!

Svu ostalu ponudu sportske opreme možete provjeriti na našem webshopu, a pratite nas i putem FacebookaTwittera i Instagrama.

Siniša Rogić

Siniša Rogić

Osobni sam trener u fitness centru Blue Gym Belveder. Svoje desetogodišnje trenersko iskustvo trenutno obogaćujem stručnim studijem Kondicijska priprema sportaša na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu.
Siniša Rogić