Trčanje unazad

Fitness Novosti

Trčanje unazad

BackwardBookBoli vas koljeno ili vas užasava trčanje na duge staze? Onda je trčanje unazad prava stvar za vas.

Stručnjaci kažu kako je trčanje unazad manje stresno za zglobove i uz to tako prosječno trošite 20 % kalorija no da trčite unaprijed. Ovakav način gibanja postao je popularan sedamdesetih godina prošloga stoljeća, potom nestajao sa scene i povremeno opet postajao hit. U zadnje dvije do tri godine ponovno nalazi veliki broj poklonika. Razlozi za to su opravdani zbog blagotvornog učinka u rehabilitacijskom procesu kod problema s koljenima i leđima. Tako egzotična disciplina je naravno izazvala pažnju znanstvenika širom svijeta. Američki znanstvenici s univerziteta Oregon su tako potvrdili da je trkačima unazad potrebno 80 % brzine trčanja unaprijed za iste rezultate na fizičkom i psihičkom planu. U Južnoj Africi na Stellenbosch univerzitetu napravili su pokus sa studenticama koje su podijelili u dvije grupe, onu koja trči unazad i onu koja trči unaprijed. Djevojke koje su trčale unazad su izgubile 2.5 % više masnog tkiva i značajno su povećale aerobni kapacitet. James Bamber, Britanac kojeg smatraju modernim guruom trčanja unazad, tvrdi kako ovakav način trčanja jamči istezanje prstiju i stopala na specifičan način što dovodi do pravilnijeg držanja tijela te da je udaljenost koju pretrčite unazad po efektima na vježbača ekvivalentna deseterostruko dužoj dionici kad bi trčali unaprijed.

Savjeti za trčanje unatrag

Izaberite ravnu i široku stazu bez preprekarun-backwards

Neka dionica koju trčite bude duga između 50 i 100 metara

Prije početka trčanja provjerite stazu

Prilikom trčanja lagano se nagnite unazad

Podlogu dirajte prvo prstima, a potom spustite stopalo na način da dodir pete sa tlom bude kratak

Trudite se da ne gledate unazad baš cijelo vrijeme

Trenirajte s partnerom, naizmjence trčite na način da jedan ide naprijed, a drugi nazad

Počnite trčati unatrag postepeno, prvo kao dio zagrijavanja, a potom postepeno na sve dužim dionicama

 

Nije zanemariv rehabilitacijski učinak na zglobove koljena kod ovakvog načina trčanja. Istražujući artritis i načine njegova liječenja britanski znanstvenici s univerziteta Cardiff otkrili su da se bolesnici koji su trčali unazad, a imali su problema s bolovima u koljenima, osjećaju bolje i kreću s mnogo manje neugode. Trčanje unazad sigurno nije praktično, jednako sigurno je da će izazvati začuđene i podrugljive poglede mnogih, ali ne može mu se osporiti da je – korisno.

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Blue Gym
Blue Gym

Latest posts by Blue Gym (see all)