Tajna vitke linije – brz metabolizam

Fitness Novosti

Tajna vitke linije – brz metabolizam

Ljudi često u nastojanju da izgube suvišne kilograme pribjegavaju preskakanju obroka, ili “siromašnim” obrocima (u smislu makro i mikronutrijenata), misleći da će samim smanjivanjem dnevnog unosa kalorija smršaviti. No, tajna vitke linije zapravo leži u nečemu potpuno suprotnom – brzom metabolizmu (izmjeni tvari u organizmu).

Preskakanje obroka (najčešće večere ili doručka) dovest će do usporavanja metabolizma i pregladnjelosti što će rezultirati suprotnim efektom od željenog. Ako tijelo neredovito dobiva hranu ono će usporiti svoj rad i početi raditi zalihe energije (u obliku masnoća) kako bi se moglo boriti sa stanjem gladovanja u kojem se našlo. Izbjegavanje obroka dovest će do jojo efekta čim prestanemo izgladnjivati svoje tijelo. Na ovaj način ubrzo ćemo prestati gubiti masno tkivo, a početi gubiti mičićnu masu i, dok će možda padati kilogrami i imunitet, obujam neće.

tajna vitke linije1Ono što mi želimo postići je optimalan unos hrane u naš organizam kako naše tijelo ne bi bilo u stanju stresa (gladi). Na taj način tijelo će iz obroka iskoristiti sve mikro i makronutrijente koji su mu potrebni dok će suvišne izbaciti putem probave, a ne kao u prethodnom slučaju skladištiti energiju u obliku masnog tkiva.

Također bitno je naglasiti da je jedini oblik zdrave prehrane potpuna prehrana.

Što to znači?

Nemojte vašem organizmu uskraćivati ono što mu je potrebno da bi normalno funkcionirao. Obroci moraju biti cijeloviti odnosno sadržavati sve makronutrijente. Dakle, nije dovoljno samo paziti na zbroj kalorija. Pogrešno i često je mišljenje da se dnevni unos kalorija (kada želimo smršaviti) mora bazirati isključivo na bjelančevinama (iako one grade naš organizam i duže se probavljaju od ugljikohidrata). Za optimalno stanje organizma važni su i ugljikohidrati koji nam daju energiju (najbolje je posezati za kompleksnim UH kao što su integralna tjestenina, riža, ili krumpir), potom u manjoj količini masti, jer su neki vitamini neophodni za normalan rad organizma topivi u njima (A, D, E i K). Posljednja ali ne i manje važna su vlakna – a ona su ključ zdrave i redovite probave, budući da pomažu pri održavanju zdrave mikroflore crijeva.

tajna vitke linije2Isto tako bitno je jesti redovito. Nutricionisti preporučaju više manjih obroka tijekom dana kako nikad ne bismo bili pregladni, ali i da izbjegnemo prejedanje. Idealno bi bilo tokom dana rasporediti 5 manjih obroka. Večeru nikako ne preskakati, već samo voditi računa da ona bude lagana.

Još jedna bitna stavka koja spada u prehranu iako nije hrana odnosi se na ono što pijemo. Iako malo ljudi to prakticira, piti običnu vodu je jako zdravo, jer nam ona pomaže pri izbacivanju toksina iz organizma i održava naše tijelo dobro hidratiziranim. Poželjno je popiti minimalno 2 litre dnevno. Zaslađena i gazirana pića trebalo bi svesti na minimum.

 

Stres

Izuzetno nepovoljno djeluje kako na opće stanje organizma tako i na metabolizam (usporava ga). U stanju stresa izlučuje se hormon kortizol koji usporava apsorpciju hranjivih tvari i uništava stanice našeg tijela. Uzročnik je velikog broja bolesti (karcinomi, dijabetes,  kardiovaskularne bolesti i td.).

 

Tjelovježba

Osim unošenja zdravih namirnica u organizam, tjelesna aktivnost nam također uvelike pomaže pri ubrzavanju metabolizma.

tajna vitke linije3

Svaka tjelesna aktivnost je dobrodošla, čak i lagana šetnja od 20 minuta tri puta tjedno ima minimalan, ali ipak pozitivan učinak. Ako želite imati brže i vidljivije rezultate, potreban je veći volumen opterećenja, drugim riječima još više vašeg angažmana. Možete birati između aerobnih i anaerobnih vježbi. No iz svog iskustva znam da najbolji rezultat ipak donose vježbe sa opterećenjem kao što su na primjer čučnjevi, sklekovi ili mrtvo dizanje u kombinaciji sa laganim kardiom. Nakon takvih kompleksnih vježbi tijelo počinje lučiti hormon testosteron i hormon rasta – a to su najbolji prirodni ubrzivači metabolizma.

tajna vitke linije4

 

Zeleni čaj i kofein

Zeleni čaj bogat je antioksidansima (katehinima) koji povećavaju izmjenu tvari za oko 5 % što omogućuje potrošnju 80-ak dodatnih kalorija dnevno.

Kofein – tvar koja je kroz godine bila predmetom čestih polemika o tome je li štetna ili korisna. Ipak, dokazano je kako ima korisne učinke, podražuje živčani sustav, održava stanje budnosti, podiže koncentraciju i ubrzava metabolizam. Dakako moramo biti oprezni u doziranju. Preporučeni unos je oko dvestotinjak miligrama dnevno što znači otrilike 3-5 šalica kave.

tajna vitke linije6

Kako kaže stara poslovica – u zdravom tijelu zdrav duh. Brinemo li se o svom tijelu ne samo da ćemo bolje izgledati nego ćemo se i bolje osjećati, biti zdraviji, poletniji i energičniji. Iza nas je vrijeme blagdana kada svi pomalo “varamo” i udovoljavamo si u bogatijoj i obilnijoj hrani, protiv toga nitko od nas ne želi i ne može. Ali ono što možemo i trebamo je fizička aktivnost – odaberite nešto u čemu uživate i od čega se osjećate bolje. Mi vam predlažemo neki od fitness programa, dođite u Blue Gym na Belvederu ili Kantridi, moje kolege i ja pomoći ćemo vam naći nešto upravo po vašoj mjeri. Za prvi korak ispunite obrazac za besplatne treninge s osobnim trenerom koji vam se nudi na ovom linku. Nakon toga biti će vam lakše odlučiti u kojem smjeru krenuti,  kako bi se trajno riješili suvišnih kilograma i konačno bili ponosni na svoje tijelo!

 

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Jeste li već provjerili bogatu ponudu u našoj webshop kategoriji Artikli na totalnom sniženju, provjerite – dodali smo nove proizvode po iznimno povoljnim cijenama.

Svakako provjerite i našu kompletnu Impulse ponudu sprava budući da je u tijeku velika Božićna akcija od 25% popusta na svu profesionalnu Impulse opremu – imamo nekoliko linija u ponudi: osim spomenute SL (Sterling) linije, imamo i vrhunsku profesionalnu IT liniju, PL liniju za lakšu komercijalnu upotrebu, IF liniju i IF8 liniju koje su namijenjene zahtjevnijim korisnicima kao i manjim hotelima, apartmanima i teretanama, te liniju Encore prvenstveno namijenjenu hotelima i manjim fitness centrima.

Impulse oprema nudi vjerojatno najbolji omjer cijene i kvalitete u čitavoj regiji, slobodno nam pošaljite upit na shop@blue-gym.com, te zatražite ponudu za vaš fitness centar, apartman, hotel ili privatnu kućnu teretanu!

Svu ostalu ponudu sportske opreme možete provjeriti na našem webshopu, a pratite nas i putem Facebooka i Twittera.

Siniša Rogić

Siniša Rogić

Osobni sam trener u fitness centru Blue Gym Belveder. Svoje desetogodišnje trenersko iskustvo trenutno obogaćujem stručnim studijem Kondicijska priprema sportaša na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu.
Siniša Rogić