Kondicijska priprema mlađih dobnih skupina 2. dio

Fitness Novosti

Kondicijska priprema mlađih dobnih skupina 2. dio

conditionkidsU dosadašnjem radu sa mlađim dobnim skupinama, uvijek sam si postavljao pitanje kada, kako i što raditi s određenom kategorijom igrača. Kako ima jako puno sportova u kojem su najčešće ozljede ramena i koljena, tražio sam način kako pripremiti tijelo mladih igrača na kontakte i na reakcije koje se od njih u igri i na određenoj poziciji očekuju.

Ako djecu kroz trening učimo kako gurati, rušiti, podizati, skakati, mijenjati pravce… onda sukladno tome moramo njihovo tijelo ojačati da bude spremno podnijeti takve napore. Kroz razgovor sa trenerima često sam nailazio na neodobravanje primjene vježbi snage sa opterećenjima, ali bih kod istih trenera uočio da bez problema opterete dijete od 13 godina sa igračem težine 50-60 kg! Sa druge strane, trening snage osim prevencijskog učinka može uvelike pomoći i u psihofizičkom razvoju igrača.
Mladi sportaši kao i neiskusne odrasle osobe mogu se ozlijediti uslijed nekontroliranog rada sa teretima, dakle ukoliko ne rade pod nadzorom stručne osobe i po programima prilagođenim njihovom uzrastu.
Sve ozljede koje su dokumentirane, uglavnom su nastale uslijed podizanja prevelikih opterećenja, nepravilne tehnike ili nepažnje. Iako je jednostavnije raditi kondicijski trening1sa djecom na trenažerima, trening sa slobodnim utezima pruža dodatne mogućnosti utjecaja na razvoj koordinacije, balansa i propriocepcije.
Testiranje snage kod mlađih dobnih skupina može se provoditi tek nakon usvojene besprijekorne tehnike izvođenja određene vježbe.
Kod razvoja snage u mladih sportaša moramo se držati određenih zakonitosti kako bi se tijelo pravilno razvilo bez straha od ozlijeđivanja vezivnog ili mišićnog tkiva:

1)  Razvijati fleksibilnost zglobova
2)  Prvo razviti jakost tetiva a onda mišićnu jakost
3)  Po redoslijedu prvo razviti jakost trupa, a zatim ekstremiteta

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Michael Ban

Michael Ban

Na Državnom veleučilištu u Zagrebu završio sam za trenera kondicijske pripreme sportaša.
Više o meni
Michael Ban

Latest posts by Michael Ban (see all)