Šest savjeta za siguran trening tijekom ljetnih vrućina

Fitness Novosti

trening tijekom ljetnih vrucina

Šest savjeta za siguran trening tijekom ljetnih vrućina

Ukoliko volite trenirati na otvorenom, donosimo vam nekoliko korisnih savjeta koji će vam pomoći tijekom ljetnih vrućina.

 

Hidratacija

Trening tijekom ljetnih vrućina podiže tjelesnu temperaturu. Naravno, naše tijelo ima rashladni sustav koji nam pomaže prilagoditi se višim temperaturama. Zbog toga se znojimo. No, ovaj prirodni rashladni sustav može podbaciti ukoliko smo predugo izloženi visokim temperaturama.  Posljedica može biti iscrpljenost, taj neugodni osjećaj slabosti od kojeg se osjećate kao da bi vaš idući korak mogao biti i posljednji, ili čak i toplotni udar.

Ukoliko je i vlaga zraka vrlo visoka, prijeti vam dvostruka opasnost, jer se znoj zadržava na vašoj koži. Ne isparava kao što bi trebao, što onemogućuje efekt hlađenja i dodatno podiže tjelesnu temperaturu.

trening tijekom ljetnih vrucina

Treninzi na visokim temperaturama nisu nimalo lagani, stoga se nemojte sabotirati sa visoko-kaloričnim sportskim napicima i sokovima. Voda je najčešće najbolji izbor za hidrataciju, stoga se potrudite da je pijete dovoljno. Budući da ljudsko tijelo sadrži 50-60% vode, iznimno je bitno da održavate tu razinu, koja se tijekom treninga smanjuje za 2 do 3%, pogotovo na visokim temperaturama.  Tijekom treninga pijte 2,5 do 3 dcl vode svakih dvadesetak minuta. Nakon treninga popijte još barem 2,5 dcl.

Još jedan odličan način za hidrataciju tijekom pauze od fizičkih aktivnosti je i voće, poput jabuke ili naranče, pa čak i povrće poput mrkve ili celera, budući da će oni nadoknaditi i izgubljene elektrolite.

No, pazite da ne pijete previše vode jet to može dovesti do hiponatremije (smanjene razine natrija u krvi). Nećete pogriješiti ukoliko pijete tijekom treninga i nakon fizičke aktivnosti. U preostalom dijelu dana, pijte kada ste žedni.

 

Smanjite intenzitet

Ukoliko ste navikli vježbati u hladnijem okruženju, nemojte započeti trening preintenzivno. Prihvatite činjenicu da ne možete odraditi baš sve što inače radite. Visoka temperatura i vlaga u zraku će vas dodatno umoriti.

trening tijekom ljetnih vrucina

Ukoliko inače trčite, započnite laganim tempom ili hodanjem. Kako vam se tijelo prilagođava temperaturi, postepeno povećavajte tempo i trajanje treninga. Ukoliko imate kroničnih zdravstvenih problema i/ili uzimate lijekove, savjetujte se s liječnikom trebate li poduzeti neke dodatne mjere opreza.

 

Izbjegavajte najtopliji dio dana

Ustanite ranije kako biste iskoristili jutarnju svježinu, ili izađite tijekom zalaska sunca ili čak i kasnije. Tijekom podnevne vrućine držite se hlada, mora, bazena ili aqua aerobika.

trening tijekom ljetnih vrucina

 

Nosite laganu odjeću svijetlih boja

Tamne boje apsorbiraju toplinu, zbog čega možete imati osjećaj kao da ste umotani u topli prekrivač. Teška, uska odjeća će vam također povisiti temperaturu. Nosite lakšu, širu odjeću, koja će dozvoliti veću cirkulaciju zraka po vašoj koži, kako biste se dodatno.

 

Održavajte energiju manjim obrocima

Ali odaberite nešto sočno poput voća. Posljednja stvar koja vam je potrebna tijekom visokih vrućina su suhe grickalice poput krekera, kokica ili energetskih pločica koje zahtijevaju dodatni unos vode. Uz to, suhe grickalice su često bogate kalorijama, što znači da vam mogu otežati put ukoliko vam je cilj sagorijevanje suvišnih masnoća i smanjenje tjelesne težine (i ljeti, ali i zimi).

trening tijekom ljetnih vrucina

 

Prepoznajte kada je ipak bolje ostati u zatvorenom prostoru

Mnogi rekreativci ne vole preskakati ili odustajati od treninga. No, ponekad je i to najbolja opcija. Ne zanemarujte opasnosti visokih temperatura i slušajte svoje tijelo. Ukoliko osjetite bilo što od simptoma poput  slabosti, vrtoglavice, glavobolje, grčeva u mišićima, ubrzanih otkucaja srca, mučnine i sl., brzo potražite klimatizirani prostor.

Imajte na umu da i treninzi od samo dvadeset minuta imaju pozitivne učinke na zdravlje. Ono što je bitnije je koliko dana tjedno trenirate, frekvencija treninga je bitnija za učinkovitost od vremenskog trajanja pojedinačnog treninga.

trening tijekom ljetnih vrucina

I na kraju, ukoliko je zaista prevruće, navratite u naše fitness centre na Belvederu ili Kantridi i odradite trening u ugodnom, klimatiziranom prostoru. Ljeti su najčešće i manje gužve, a do kraja lipnja možete dobiti članarinu u gotovo pola cijene (585,00 kn za tri mjeseca) u sklopu naše tradicionalne akcije Ljeto u Blue Gymu!

Vidimo se!

 

Izvor: pritikin.com

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Ukoliko još niste, svakako provjerite veliku novost na našem webshopu – Assault AirRunner – vrhunsku traku za trčanje koja donosi najintenzivnije treninge u malom pakiranju, a pomoći će vam potrošiti i do 30% više kalorija nego prosječna motorna traka za trčanje jer ste vi jedini motor za pokretanje! No, to nije jedina odlična vijest – AirRunner vam u promotivnom periodu nudimo po čak 20% povoljnijoj cijeni!

Provjerite našu kompletnu ponudu i slobodno se javite na shop@blue-gym.com, ukoliko trebate bilo kakav savjet ili dodatne informacije. Za veće količine opreme odobravamo dodatne popuste, stoga zatražite ponudu e-mailom bez obveze!

Svim kupcima poklanjamo besplatnu dostavu za sve narudžbe iznad 300,00 kn!

Svu ostalu ponudu sportske opreme možete provjeriti na našem webshopu, a pratite nas i putem Facebooka, Twittera i Instagrama.