Ritam srca

Fitness Novosti

Ritam srca

heart rate_3Primijetite li vježbače u fitnessu da nose neki od mnogobrojnih uređaja za praćenje rada srca znajte da imaju dobar razlog za to. Što više angažirate mišiće njima treba više kisika, a da bi ga dobili srce mora brže pumpati krv koja nosi taj kisik. Koliko brzo vaše srce kuca tijekom vježbanja je važno, kako ne bi pretjerali, ali i kako bi mjerili efikasnost vašega treninga.

 

Naime možemo nabrojiti četiri moguća režima rada srca;

–          Odmor, broj otkucaja srca koji imate tijekom perioda dana kada ste maksimalno relaksirani. Ta vrijednost nije ista kod svih ljudi, ali možemo reći da se kreće od 60 do 80 otkucaja u minuti. Ljudi u dobroj formi imaju manji broj otkucaja srca, pa i ispod 60, neki čak i tek nešto više od 40. Visok broj otkucaja u mirovanju ukazuje na zdravstveni poremećaj. Kako bi odredili točnu vrijednost mjerite broj otkucaja srca u nekoliko različitih perioda dana.

–          Maksimalni broj otkucaja srca, vrijednost koju dostižemo tijekom maksimalnoga aerobnog opterećenja organizma. Ovu vrijednost nije lako izračunati, ali neki vježbači koriste jednostavnu formulu prema kojoj od 220 oduzmu svoje godine starosti. Formula zasigurno nije u potpunosti točna, a za vaše zdravlje najbolje bi bilo da ne pretjerujete i da uopće ne pokušavate izmjeriti koji je vaš maksimum. heart-rate-monitor-watches2

–          Radni režim otkucaja srca, vrijednost koju želimo postići tijekom aerobnog treninga kako bi unaprijedili formu. Kao optimalne uzimaju se vrijednosti od 50 % do 70 % vašega maksimalnoga broja otkucaja srca. Vrhunski sportaši te vrijednosti podižu na 70 % ili 80 %.

–          Oporavak, broj otkucaja srca nakon obavljene vježbe, a koji je dovoljno nizak da bi mogli nastaviti trenirati. Odredite ga tako da na broj otkucaja srca u mirovanju dodate 20. Kada ste u tim granicama možete nastaviti s vježbanjem.  

Na tržištu ćete naći modele koji vas alarmiraju prijeđete li unaprijed zadane vrijednosti, možete programirati i cijeli trening unaprijed, neki su povezani s displejom kojeg imate na posebnim „sportskim“ satovima, neki pokazuju koliko ste kalorija „sagorjeli“. Mogućnosti tih uređaja su velike, a svrha im je samo jedna, da vam pomognu kontrolirano povećati vaše osobne sposobnosti.

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!