Osnovna pravila prehrane

Fitness Novosti

Osnovna pravila prehrane

prehrana1Jedan od najvažnijih i najopširnijih aspekata fitnessa je pravilna prehrana. Stručnjaci često kažu: “80% prehrana, 19% trening i 1% talent.” što znači da moramo usavršiti naš način prehrane da možemo postići maksimum u treningu. Slijedeće točke prikazuju osnovna pravila prehrane kod sportaša.

 1) Više obroka dnevno ( 4-5 )

Obroci trebaju biti raspoređeni  preko cijelog dana, po mogućnosti u pravilnim vremenskim razmacima ( svaka 3-4 sata ). Obavezno je prvi obrok imati odmah nakon ustajanja.

2) U svakom obroku trebaju biti zastupljena sva tri makronutrijenta :

            – bjelančevine

– ugljikohidrati

– masti

3) Najbolji izvori bjelančevina su :

– bijelo meso ( pileća prsa, pureća prsa )

– crveno meso ( manjemasna govedina, junetina, konjetina )

– riba ( sva bijela riba, tuna )

– jaja ( konzumirati bjelanjak i žumanjak u omjeru 2:1 )

– mlijeko i mliječni proizvodi ( birati one sa malo masti )

– soja

– proteinski dodaci u obliku aminokiselina, gotovih napitaka, proteinskih barova ili     praškova

4) Najbolji izvori ugljikohidrata su :

– riža

– tjestenina

– punovrijedni kruh

– krumpir

– zob

– sve vrste žitarica

– povrće

prehrana-voćepovrće

– voće

5) Najbolji izvori masti su :

– maslinovo ulje

– laneno ulje

– bučino ulje

– orah, badem lješnjak

6) U pripremi obroka izbjegavati upotrebu različitih umaka koji su bogati zasićenim masnoćama, šećerima i soli. Namirnice pripremati na što prirodniji način, meso peći na roštilju, teflonskoj tavi ili u pećnici sa što manje ili bez ulja. Ugljikohidrate kuhati sa upotrebom  prirodnih začina i aroma dok masti koristiti samo kao prilog već pripremljenoj hrani odnosno ne koristiti kod kuhanja.

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Michael Ban

Michael Ban

Na Državnom veleučilištu u Zagrebu završio sam za trenera kondicijske pripreme sportaša.
Više o meni
Michael Ban

Latest posts by Michael Ban (see all)