Koliko vježbanja je zapravo previše?

Fitness Novosti

Koliko vježbanja je zapravo previše?

Ponekad je više vježbanja zaista bolje. Kao na primjer kad se spustite na pod s namjerom da napravite još 10 trbušnjaka, ali napravite samo 2 i odustanete. Ili kada izađete van s namjerom da odete trčati, ali se okrenete i vratite kući prije nego uopće dođete do kraja ulice. U sličnim situacijama, bilo bi bolje da se jednostavno više potrudite i pružite svom treningu priliku.

No, postoje i oni koji misle da nema ograničenja kad je riječ o dobrobiti koja proizlazi iz treninga. Takvi će podići kamp u teretani na nekoliko sati, trčati 15 do 30 km svakog jutra, ili pokušati nagurati dva do tri treninga u jedan dan. Takvi vježbači svom tijelu rade više štete nego koristi.

Ukoliko vam je jedini cilj postati zdraviji ili više fit, onda je zaista moguće previše vježbati. Ako ste profesionalni sportaš ili se pripremate za utrku od 80 km, onda vjerojatno ne možete izbjeći puno treniranja u određenim periodima godine. No, ako ne pripadate navedenim kategorijama, onda zaista nemate nikakve potrebe trenirati previše. A koliko vježbanja je zapravo previše?

Kad je riječ o aerobnim aktivnostima (trčanje, plivanje, i sl.), vjerojatno vam nije potrebno više od 2 i pol do 3 sata tjedno u prosjeku. Osobe koje su tjedno provodile previše vremena baveći se aerobnim aktivnostima imale su kraći životni vijek i veći rizik od smrti nego osobe koje su se bavile laganim aerobnim treningom otprilike 2 i pol sata tjedno.

Iako djeluje neobično, oni koji se redovito bave intenzivnim aerobnim aktivnostima više od 4 sata tjedno, imaju veći rizik od smrti i lošijeg su zdravlja od onih koji vježbaju lagano ili umjereno. Sve više istraživanja se bavi ovom temom, a jedno od posljednjih u 2015. godini provedeno u najcjenjenijim europskim i američkim medicinskim časopisima pokazalo je da oni koji vježbaju previše nisu ništa boljeg zdravlja od onih koji ne vježbaju uopće.

Mnogima ovo sigurno nije drago čuti – sav taj uložen trud u vježbanje, a na kraju nije ostvarena nikakva prednost pred onima koji vode neaktivan život. Do nedavno, nije bilo univerzalne preporuke o sigurnoj gornjoj granici, no čini se da ona ipak postoji. U svijetu u kojem se više gotovo uvijek promovira kao bolje, gdje se crossfiteri potiču na iscrpljivanje do krajnjih granica, da nakon vježbe ne mogu ni ustati s poda, ne čudi da određen broj ljudi pretjeruje s vježbanjem, bez obzira što imaju dobre namjere.

Ukoliko razmislite logički o ovome, zapravo i ima smisla. Dok cjelodnevno izležavanje može pridonijeti začepljenju arterija zbog sporije cirkulacije i slabljenju srca, previše vježbanja može staviti previše stresa na srce i uzrokovati njegovo prijevremeno starenje.

Kao što i srce pretile osobe mora uložiti dodatan napor kako bi pokretalo tijelo uokolo i zato se pojačano troši, isti je slučaj i sa srcem osobe koja prežestoko vježba.

Koji je zaključak svega ovoga? Znanost nam govori da je idealno približno sat i pol do dva i pol sata lagane aerobne aktivnosti tjedno. Biti ćete znatno boljeg zdravlja od onih koji uopće ne vježbaju i od onih koji se aerobnim aktivnostima bave znatno više. Osim toga, dva i pol sata aerobnih aktivnosti tjedno (u kombinaciji sa adekvatnom prehranom) je više nego dovoljno kako biste ostvarili bilo koji cilj, bez obzira radi li se o gubitku suvišnih masnoća ili pripremama za natjecanja. U svakom slučaju, najbolje se obratiti našem stručnom osoblju koje vam može izraditi osobni plan treninga, uzimajući u obzir vaše ciljeve, zdravstveno stanje, te razinu fizičke spremnosti i vaše sposobnosti.

 

Priredio: Franjo Maričić

Izvor: portal Outlaw Fitness

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Iz ponude ovog puta izdvajamo SKLZ Slidez – slidere za trening, Olimpijsku mušku power šipku 1500 lb, 216 PSI, NordicTrack Elite 1500 traku za trčanje i Weider Pro 340 LC klupu.

Svu ostalu ponudu sportske opreme možete provjeriti na našem webshopu, a pratite nas i putem Facebooka i Twittera.

Blue Gym
Blue Gym

Latest posts by Blue Gym (see all)