Kako postići željenu formu do ljeta?

Fitness Novosti

Kako postići željenu formu do ljeta?

Ušli smo, moglo bi se reći, u najkritičniji period godine u kojemu većina ljudi počinje pripremati svoju formu za ljeto. Tijekom zimskih mjeseci često se poveća konzumacija jela i pića, a kretanje i vježbanje svode se na minimum. Pa, je li moguće promijeniti navike preko noći i napraviti drastične promjene kako bismo imali savršeno tijelo za plažu? Naravno da jest, ali kao i u svemu vaše zalaganje i predanost ovisiti će u kojem ćete roku i koliko uspješno ostvariti zadane ciljeve. Početnici najčešće biraju dva načina pomoću kojih misle da će ući u formu.

  1. Povećanje potrošnje energije kroz različite oblike aerobnih aktivnosti, ili odlaze u fitness, bez korekcije prehrane.
  2. Regulacija prehrane (smanjenje unosa kalorija) bez prakticiranja fizičkih aktivnosti.

Nažalost, u većini slučajeva i jedan i drugi način završe neuspješno. Razlog tome je što tijelo treba promatrati kao cjelinu i shvatiti da je ono što unosimo u organizam i kretanje (vježbanje) povezano, i da istovremena briga o tijelu izvana i iznutra daje najefikasnije rezultate. U nastavku teksta pokušati ću vam pojasniti kako ukomponirati neki oblik aktivnosti sa adekvatnom prehranom. Niste dvoranski tip, uživate boraviti u prirodi i odlučili ste se baviti trčanjem. Kako osmisliti i započeti ovu aktivnost? Najvažnije je da postoji progresija u treningu bilo da se radi o povećavanju duljine pretrčanog puta, ili ubrzavanju tempa trčanja. U praksi se najučinkovitije pokazala metoda izmjene tempa. Npr., 1 minuta trčanja, pa 2 minute hodanja, i te intervale izmjenično ponavljate u periodu koje ste odlučili istrčati (npr. 30 min). Nekima će ta promjena tempa zadavati probleme, pa se za one kojima ova metoda ne odgovara trening može odraditi i na alternativni način:

  1. Pojačavanje tempa
  • Odredite rutu kojom ćete trčati
  • Svaki idući trening pokušajte ju istrčati u malo kraćem roku.

  1. Povećavanje duljine prijeđenog puta
  • Testirajte se i odredite rutu koju možete istrčati (npr. 1 km), potom svaki idući trening pokušajte produžiti rutu koliko možete (barem za nekoliko metara).

Ako se stalno ponavlja trening istog intenziteta tijelo će se jako brzo adaptirati i rezulatat će izostati. Ukoliko ste se odlučili za fitness, trening također mora biti progresivnog tipa – u ovom slučaju to bi značilo da ukoliko slijedite nekakav program treniranja s vremenom morate povećavati opterećenje pri izvođenju vježbi, a ukoliko to nije moguće onda povećavajte broj ponavljanja po seriji. Bez obzira na to koju aktivnost odaberete počnite polako kako bi imali prostora za napredak, ako odmah krenete prejako nećete moći pratiti kontinuitet napretka i postoji velika opasnost od pada motivacije i odustajanja. Nakon odabira aktivnosti potrebno je uvesti korekcije u plan prehrane. Moj je savjet da ne pokušavate preko noći promjeniti svoje navike. Bilo kakve drastične promjene u prehrani najčešće nisu dugoročno održive, jer stvaraju dojam odricanja i ograničavanja, i uglavnom su nagle promjene te koje vode do odustajanja. Svojim klijentima prvo savjetujem uvođenje zdravog doručka, on nam omogućuje da pokrenemo metabolizam i spriječimo napadaje gladi u sredini dana kada većina ljudi dođe pregladnjela s posla na ručak (i tu najčešće dolazi do prejedanja). Nakon toga savjetujem da se za večeru konzumira obrok bogat proteinima, a siromašan u mastima i ugljikohidratima. Naravno, potrebno je izbjegavati slatkiše i grickalice (njih možemo zamjeniti umjerenom količinom voća i orašastih plodova). Također treba piti dovoljno tekućine (vode ili nezaslađenih čajeva), te smanjiti unos soli. Kada se uspiju posložiti svi elementi rezultati dolaze vrlo brzo. Morate voditi računa o još jednom vrlo važnom elementu za gubljenje masnog tkiva, a to je oporavak. Kvalitetan san nam omogućuje da uspješno obavljamo sve svoje obaveze tokom dana i konstantan napredak u treningu.

Na kraju, naoružajte se strpljenjem i ne zaboravite uživati u svom uspjehu.

Ukoliko imate bilo kakvih dodatnih pitanja i/ili nedoumica u vezi prehrane, treninga, oporavka i sl., slobodno mi se obratite. Možete me naći u Blue Gymu na Belvederu i Kantridi.

Vaš trener, Siniša

 

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Na putu do ljetne forme pomoći će vam i novi trenažeri u našoj ponudi – tu su npr., Prowler Pro Sled saonice snage, Soft Plyo Box mekane pliometrijske kutije, Peg Board ploča za penjanje, popularni Booty Band elastični obruči i mnogi drugi. Nudimo vam nekoliko različitih (profesionalnih i poluprofesionalnih) linija renomiranog proizvođača opreme Impulse. Također, u ponudi imamo brojne modele slobodnih utega, bučica i girji – svakako provjerite!

Svim kupcima poklanjamo besplatnu dostavu za sve narudžbe iznad 300,00 kn!

Podsjećamo i na novitet na našem webshopu!!! Ukoliko ste zadovoljni naručenim proizvodima, napišite kratku recenziju na stranici proizvoda na našem webshopu i pomognite budućim kupcima. Za objavljene recenzije nagradit ćemo vas sa 50 bodova (u protuvrijednosti 50,00 kn)! Njih možete iskoristiti za popust prilikom iduće narudžbe!

Svu ostalu ponudu sportske opreme možete provjeriti na našem webshopu, a pratite nas i putem Facebooka, Twittera i Instagrama.

Siniša Rogić

Osobni sam trener u fitness centru Blue Gym Belveder. Svoje desetogodišnje trenersko iskustvo trenutno obogaćujem stručnim studijem Kondicijska priprema sportaša na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu.
Siniša Rogić

Latest posts by Siniša Rogić (see all)