Kako oporaviti tijelo nakon blagdanskog hedonizma

Fitness Novosti

kako popraviti štetu nakon blagdana

Kako oporaviti tijelo nakon blagdanskog hedonizma

Ovo doba godine za većinu ljudi predstavlja vrijeme odmora, veselja i neumjerenosti u jelu i piću. Stolovi su puni delicija, a zaluta i pokoja čašica alkohola. U tim danima čak i oni najdiscipliniraniji vježbači izlaze iz svoje trenažne rutine, smanjuje se broj treninga, a plan prehrane se krši.

Koje su poslijedice blagdanskog hedonizma na naš organizam?

Uglavnom većina “natuče” nekoliko kilograma. Ukoliko se ne prakticira vježbanje, niti se reducira prehrana u periodu nakon blagdana, ti će kilogrami ostati. Što u prijevodu znači da kroz nekoliko godina samo za vrijeme blagdana možemo bez problema “skupiti” dodatnih deset kilograma, a da nismo ni svjesni kako se to dogodilo.

kako popraviti štetu nakon blagdana

Kako popraviti nastalu štetu?

Polazim od toga da nitko od nas za blagdane neće paziti što jede ili pije. Moja je preporuka da nakon što sva veselja prođu, u novu godinu uđemo s jednodnevnim postom. Mislim da većina ljudi može to izdržati, a korisno je jer iz tijela možemo izbaciti dobar dio toksina koje smo neoprezno unjeli tijekom blagdana. Za vrijeme posta potrebno je povećati unos tekućine, pod time mislim prije svega na vodu, ali i nezaslađeni čajevi ili limunada su dobro došli (npr. ako je vaša dnevna preporučena doza 2 l vode, za vrijeme posta trebalo bi unijeti min. 3 litre).

Nakon toga postepeno pripremamo tijelo na novi režim prehrane. Prvih nekoliko dana nakon posta ugljikohidrate unosimo u malim količinama (ne preporučam njihovo izbacivanje iz prehrane, prije svega jer je to psihički teško izdržati, a i može doći do jojo efekta). Naš dnevni jelovnik trebao bi se sastojati od tri kompletna obroka baziranih na bjelančevinama uz dodatak vlaknastog povrća. Kroz svoj dugogodišnji rad sa klijentima različitih profila razvio sam jednostavan plan prehrane (koji je najlakše u kratkom roku prihvatiti i implementirati).

kalorije

  1. Obrok (doručak) sastojao bi se od cca 150-300 g svježeg kravljeg sira s dodatkom oko 1 dcl voćnog jogurta, ili malo sušenog/svježeg voća. Zašto baš sir? Moje je iskustvo da većina ljudi ne voli doručkovati, i ja spadam u tu skupinu i znam da je sir ujutro puno lakše konzumirati od npr. jaja (iako su ona odličan obrok za početak dana, ne unosim ih više u program prehrane jer većini ljudi ne odgovaraju, pa dođe do preskakanja doručka. Ako vi nemate takav problem, slobodno ih uvrstite u svoj jutarnji jelovnik).
  2. Obrok (ručak) Idealno je pojesti između 100- 250 g krtog mesa (npr. piletina, puretina, govedina, junetina, teletina). Za prilog savjetujem povrće (brokula, cvjetača, prokulice, mahune, blitva, špinat, grašak, tikvice, patlidžan), i salatu (sve vrste zelene lisnate salate, kupus, cikla, krastavac, sirova mrkva, rajčica). Za povrće i salatu ne zadajem striktno određene količine, pojedite koliko osjećate da vam je potrebno kako bi bili siti. Ako ste aktivni i niste napravili preveliku štetu prejedanjem možete u ovaj obrok dodati 100-200 grama kuhanog krumpira ili 50-100 grama riže.
  3. Obrok (večera) ovdje savjetujem konzumaciju jaja (ona su vrhunski izvor bjelančevina i dugo daju osjećaj sitosti) u kombinaciji sa salatom. Količina varira od 2-5 komada, ovisno o konstituciji pojedinca. Savjetujem da ih pripremate bez dodatka ulja, npr. tvrdo kuhana ili poširana su najjednostavniji izbor. Ako želite jaja na oko ili kajganu savjetujem da si priuštite kvalitetnu tavu sa neprijanjajućom podlogom, koja ne zahtjeva upotrebu dodatne masnoće. Alternativan prijedlog je riba sa žara ili konzervirana riba (npr. tuna, skuša, haringa) količina 80-150 grama uz salatu.
    Ovo je primjer plana prehrane i naravno ovo ne znači da ne možete jesti ribu za doručak ili meso za večeru. Te finese ostavljam vama na izbor.
  1. U slučaju da je ovakav način prehrane pretežak (osjećate glad između obroka) možete uvesti dva međuobroka na bazi kvalitetnih masnoća. One dugo daju osjećaj sitosti, a to su orašasti plodovi (bademi, orasi, ili kikiriki u ljusci). Važno je napomenuti da oni ne smiju biti ušećereni niti usoljeni. Preporučena količina bila bi cca 2 puta po pola šake.

*Ovo je prehrana koja nije dugotrajna već služi za detoksikaciju organizma. U toku ovog perioda (7- 14 dana) ne unosimo nikakve dodatne šećere, pa zato u ovom konceptu nema ni voća. Cilj je očistiti tijelo od šećera i toksina koje smo unijeli u organizam za vrijeme blagdana. Vitamine i minerale crpit ćemo iz drugih namirnica kao što je npr. svježe povrće i zato toplo savjetujem da nikako ne preskačete salate. Sve navedene količine u jelovniku su okvirne. Dnevne nutritivne potrebe ovise o spolu, težini, godinama i načinu života. Vaše potrebe su individualne pa bi takav trebao biti i vaš plan prehrane.

kako popraviti štetu nakon blagdana

Slijedeće što nam je činiti kako bi se što prije vratili u normalni ritam je da se fizički pokrenemo. Pritom ne mislim da svi moraju trkom u teretanu, iako vam to toplo preporučam. U svoju dnevnu rutinu za početak ubacite barem laganu šetnju. Za početak hodajte tri puta tjedno između 15- 20 min. Smatram da ovo svatko može ostvariti bez problema i odricanja. Postupno bi bilo dobro da produljujete vrijeme šetnje, birate teži teren (uzbrdo) ili povećate broj šetnji unutar tjedna.

Ukoliko imate bilo kakvih dodatnih pitanja i/ili nedoumica u vezi prehrane, treninga, oporavka i sl., slobodno mi se obratite. Možete me naći u Blue Gymu na Belvederu i Kantridi.

Želim vam sretne blagdane, vidimo se u novoj godini na starom mjestu!

Vaš trener, Siniša

 

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

 

Za uništavanje suvišnih masnih naslaga u ponudi imamo idealne alate koji za pogon koriste isključivo vašu energiju – Assault AirBike i Assault AirRunner koji su trenutno dostupni po 20% nižim cijenama! Tijekom promotivnog razdoblja dostupan je i Assault paket – najpovoljnija opcija koja sadrži po jedan AirBike i AirRunner, a cijena je čak 30% niža!

Svim kupcima poklanjamo besplatnu dostavu za sve narudžbe iznad 300,00 kn!

Podsjećamo i na novitet na našem webshopu!!! Ukoliko ste zadovoljni naručenim proizvodima, napišite kratku recenziju na stranici proizvoda na našem webshopu i pomognite budućim kupcima. Za objavljene recenzije nagradit ćemo vas sa 50 bodova (u protuvrijednosti 50,00 kn)! Njih možete iskoristiti za popust prilikom iduće narudžbe!

Svu ostalu ponudu sportske opreme možete provjeriti na našem webshopu, a pratite nas i putem Facebooka, Twittera i Instagrama.

Siniša Rogić

Siniša Rogić

Osobni sam trener u fitness centru Blue Gym Belveder. Svoje desetogodišnje trenersko iskustvo trenutno obogaćujem stručnim studijem Kondicijska priprema sportaša na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu.
Siniša Rogić

Latest posts by Siniša Rogić (see all)