Kada i koliko koristiti pojas i gurtne (trake) prilikom dizanja utega?

Fitness Novosti

Kada i koliko koristiti pojas i gurtne (trake) prilikom dizanja utega?

Koristite li pojas i gurtne za dizanje utega na pravi način? Postoje različita mišljenja o učinkovitosti i koristi koju pružaju ova i slična pomagala, no ovaj put ćemo se osvrnuti na ovo pitanje iz svježije perspektive. Sigurno ste vidjeli osobe koje već ulaze u teretanu sa čvrsto stegnutim pojasom, kao da će se odmah zaputiti ispod šipke i pokušati srušiti svoj osobni rekord u čučnju. No, ukoliko ste tek ušli u teretanu, pojasu je mjesto u torbi. S druge strane, postoje i oni koji nikada ne koriste pojas, da li zbog ponosa ili jednostavno nedostatka znanja, čak i kada je jasno da bi ga trebali koristiti zbog svoje sigurnosti.

Gdje je zapravo ravnoteža i kada biste zaista trebali koristiti pojas i gurtne?

Ukoliko ste početnik, onda ih svakako ostavite neko vrijeme u torbi. U tom slučaju je važnije da se usredotočite na jačanje mišića, zglobova, ligamenata i tetiva. Ne samo to, nego trebate ojačati i svoje samopouzdanje koje je često suspregnuto potrebom da stavite pojas ili bandažirate koljena prije nego se uhvatite ozbiljnijih težina. Što više se oslanjate na opremu koja vam pruža potporu dok dižete težine ispod svog maksimuma, to ćete više postati ovisno o njoj, te na kraju umanjiti svoj ukupan napredak.

Ukoliko ste napredni dizač koji pretjerano koristi pojas i gurtne, onda biste prvo trebali smanjiti težinu za nekih 20% i malo “odmoriti” od dodatne opreme. Npr., ukoliko inače radite mrtvo dizanje sa 160 kg (s pojasom i gurtnama), smanjite težinu na 130 kg i trenirajte bez potpore. Ukoliko ne možete izvesti jednak broj ponavljanja ili se osjećate ranjivije bez potpore, dodatno smanjite težinu. Smanjenje od 20% sigurno neće biti dovoljno za one koji započinju svoj trening potpuno zamotani.

I za početnike i za napredne dizače vrijedi isto pravilo: pravilna tehnika s punim opsegom pokreta. Morate priviknuti svoje tijelo da prolazi kroz svako dizanje bez pomagala kako biste ojačali zglobove i čitavu muskulaturu.

gurtne2Drugim riječima, morate istrenirati tijelo da svlada koliko god može na siguran način prije nego mu pružite dodatnu potporu. Tada, u određenim trenucima, kada vaše prirodne sposobnosti mogu zakazati, iskoristite pojas i gurtne kako biste se zaštitili. Na taj način, vrlo brzo ćete doseći težine koje se inače ne biste usudili ni pogledati bez remena.

Ne zaboravite, postoje određeni trenuci kada je svakako preporučljivo i potrebno koristiti opremu za potporu. Kada tijelo nije sposobno pružiti potrebnu potporu ili strukturu, recimo za vrijeme intra-abdominalnog pritiska prilikom čučnja sa maksimalnom težinom, tada je apsolutno preporučljivo koristiti pojas budući da je to imperativ sigurnosti i uspjeha prilikom takvog dizanja i zasigurno vam neće razviti potrebu za dodatnom potporom prilikom rada s manjim težinama.

 

Priredio: Franjo Maričić

Izvor: Muscle and Fitness

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Iz ponude ovog puta izdvajamo Kožni remen Weider dostupan u svim veličinama: S, M, L i XL, te gurtne – trake za dizanje utega.

Svakako provjerite i našu kompletnu Impulse ponudu sprava budući da je u tijeku velika Božićna akcija od 25% popusta na svu profesionalnu Impulse opremu – imamo nekoliko linija u ponudi: osim spomenute SL (Sterling) linije, imamo i vrhunsku profesionalnu IT liniju, PL liniju za lakšu komercijalnu upotrebu, IF liniju i IF8 liniju koje su namijenjene zahtjevnijim korisnicima kao i manjim hotelima, apartmanima i teretanama, te liniju Encore prvenstveno namijenjenu hotelima i manjim fitness centrima.

Impulse oprema nudi vjerojatno najbolji omjer cijene i kvalitete u čitavoj regiji, slobodno nam pošaljite upit na shop@blue-gym.com, te zatražite ponudu za vaš fitness centar, apartman, hotel ili privatnu kućnu teretanu!

Svu ostalu ponudu sportske opreme možete provjeriti na našem webshopu, a pratite nas i putem Facebooka i Twittera.

Blue Gym
Blue Gym

Latest posts by Blue Gym (see all)