Funkcionalni trening ili bodybuilding?

Fitness Novosti

Funkcionalni trening ili bodybuilding?

gym4Funkcionalni trening temelji se na velikom izboru vježbi dizanja, skokova, bacanja,…koje u pravilu uključuju više mišićnih skupina. Koristi se široka paleta trenažera koji će kod trenirane osobe izazvati razvoj funkcionalnih sposobnosti, aerobnog i anaerobnog kapaciteta, bazične snage, ravnoteže, agilnosti, gibljivosti, itd.

Funkcionalni trening znatno se razlikuje od korištenja izotoničke opreme u teretani (bodybuilding), jer u većini slučajeva fitnes naprave kod klijenta nemaju veći utjecaj na agilnost, koordinaciju, ravnotežu i brzinu. Ovaj trening ograničava se na jednostavnije pokrete koji aktiviraju izolirane mišiće ili mišićne grupe, kako bi se omogućio intenzivan podražaj za hipertrofiju (razvoj). Trening kroz funkcionalne pokrete svoju popularnost doživljava u posljednjih nekoliko godina, zahvaljujući mnogim stručnjacima koji ga zbog učinkovitosti sve više uključuju u programe svojih klijenata. Fizioterapeuti u rehabilitacijskim programima svakodnevno koriste funkcionalni trening jer pomaže kod bržeg oporavka od ozljeda i kvalitetnom povratku klijenta svakodnevnim obvezama.

Osobni treneri ugrađuju funkcionalni trening u programe treninga svojih konopklijenata, budući da je dokazano koristan koncept rada više mišićnih skupina istodobno. Istraživanja su pokazala da višezglobne vježbe u kojima se aktiviraju velike mišićne skupine značajno povećavaju energetski rashod organizma, i izlučivanje testosterona i hormona rasta, čime se ubrzava postizanje zadanih ciljeva u fitnesu. Funkcionalni trening najbolji je način za poboljšanje unutarmišićne koordinacije, ravnoteže, osnovne snage, a time je i najbolja prevencija od mogućih ozljeda u sportu i svakodnevnom životu.

 Trening na fitness spravama također ima svoje prednosti. Naročito se preporučuje svim početnicima, jer će treningom na spravama lakše zadržati pravilno izvođenje pokreta i umanjiti mogućnost od ozljede. Unaprijed određeni pokret na spravi prihvatljiviji je za neiskusne vježbače, a vježbe sa slobodnim utezima obavezno treba provoditi uz nadzor i stalno usmjeravanje stručnjaka.

 Mogućnost izolacije određenog mišića koju nude fitness sprave, naročito je korisna za oblikovanje pojedinih dijelova tijela koju većina klijenata traži. Izolirani rad na određenoj mišićnoj grupi, može proizvesti značajne efekte u korekciji određenih tjelesnih disproporcija, a time i u estetskoj prezentaciji kompletne figure tijela.

 U čestim slučajevima ozljeda, kada su ograničeni pokreti u određenom zglobu, korištenje slobodnih utega može biti kontraindicirano, a rad na spravama tada je sigurnija opcija.

 Dakle rasprava koji je trening učinkovitiji, nema pobjednika! Oba treninga služe svojoj svrsi. Za sportaše kojima je jedini cilj uspjeh u njihovoj sportskoj disciplini prioritet je funkcionalni trening. Za sve kojima je cilj izvući maksimalne koristi iz tjelovježbe, dakle estetski izgled i funkcionalnost tijela, preporučljiva je kombinacija ovih treninga. Značajnu ulogu u određivanju najboljeg omjera za svakog pojedinca treba imati stručnjak.

 Osobni trener će na osnovu svih podataka koji su mu dostupni, uzimajući u obzir inicijalno stanje i želje klijenta, odrediti najprikladniji tip treninga i na taj način skratiti put za ostvarivanje zacrtanih ciljeva.

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

Blue Gym
Blue Gym

Latest posts by Blue Gym (see all)