Cross Functional Trening @Blue Gym Belveder

Fitness Novosti

Cross Functional Trening @Blue Gym Belveder

“Što je to crossfit? Kakvi su treninzi funkcionalnog fitnessa? Trebam li imati predispozicije za trening? Hoću li preživjeti?” – Sve su ovo pitanja koja često čujem kao trener.

U ovom članku objasnit ću pokret crossfita, detaljnije predstaviti trening funkcionalnog fitnessa koji se održava u Blue Gym teretani na Belvederu, te pokušati približiti vam svrhu takvoga treninga, kako kod rekreativca, tako i kod ozbiljnijih vježbača.

Prvenstveno, što je to CROSSFIT?

Do osnivanja crossfit programa nije postojao trening koji je obuhvaćao svih 10 općih fizičkih mogućnosti (aerobnu izdržljivost, izdržljivost,  snagu, fleksibilnost, jakost, brzinu, koordinaciju, agilnost, ravnotežu i preciznost). Greg Glassman je u tome uspio, te je stvorio trening funkcionalnih pokreta pod visokim opterećenjem u kojem su ukomponirani elementi treninga s vlastitom težinom, gimnastike, atletike, te elementi dizačkih pokreta sa olimpijskom šipkom i girjama.

Trening je ubrzo postao veoma popularan te sada, 9 godina poslije, ima svoje svjetsko prvenstvo na kojem sudjeluju sportaši iz cijeloga svijeta, izabrani putem  nekoliko kvalifikacijskih natjecanja na 17 područja. Svjetsko prvenstvo naziva se CrossFit Games te se održava u SAD-u svako ljeto. Dovoljno je reći kako se održava na stadionima te je popraćeno u svim većim sportskim medijima.

1a

 

CROSS FUNCTIONAL treninzi

Po uzoru na crossfit treninge, u Blue Gym-u na Belvederu održavaju se treninzi funkcionalnog fitnessa.

Ono što je najbitnije na početku spomenuti jest to da su to treninzi koji su pogodni za sve vježbače, neovisno o godinama ili spremi. Radi se o tome da su prilagodljivi upravo zbog raznih elemenata koji se koriste u treninzima.

Kako izgleda naš trening?

Treninge započinjemo nekom vrstom zagrijavanja, bilo preskakanje vijače, trčanjem ili nekim drugim vidom zagrijavanja. Zatim se razgibavamo (uz moj pregled treninga toga dana) provodeći  i vježbe mobilnosti za cijelo tijelo kako bi ono bilo spremno  za trening koji nam slijedi.

Između vježbi mobilnosti i zagrijavanja, te glavnog dijela treninga odrađujemo “warm up” trening gdje funkcionalnim pokretima i vježbama s vlastitom težinom kao što su skokovi, čučnjevi i marinci tijelo spremamo za glavni dio treninga.

Glavni dio treninga tj. WOD (workout of the day) svakog je dana drukčiji. S obzirom da je to funkcionalni trening u kojem su ukomponirani razni elementi, raditi će cijelo tijelo i to pod visokim opterećenjem u zadanom vremenu. Upravo je u tome i čar takvoga treninga – sprema vas za sve mogućnosti, ne ciljajući na neki aspekt fizičke spreme već na cjelokupnu fizičku spremu. Tako ćete postati brži, jači, izdržljiviji što će posebno dobro djelovati i na vašu psihičku spremu.

Poznati su razni termini tijekom treninga s kojima ćete se susresti:

cross2TABATA – Tip treninga gdje se jedan pokret izvodi 20 sekundi, te slijedi 10 sekundi pauze. Može se kombinirati više pokreta u rundi, a najčešći broj rundi po sveukupno 30 sekundi je 8.

EMOM (“Every Minute On The Minute”) – Određeni broj pokreta i ponavljanja radimo u jednoj minuti, sveukupno zadani broj minuta, a pauzu ćemo imati između zadnjeg ponavljanja i početka sljedeće minute.

AMRAP (“As Many Reps As Possible”) – Po mom mišljenju, najizazovniji format treninga iz razloga što vježbač ima najveći utjecaj na rezultat. U zadano vrijeme treba napraviti što veći broj ponavljanja. Zbroj je, kao i uvijek, rezultat ne samo fizičke spreme nego i volje!

“FOR TIME” – Zadani WOD potrebno je napraviti u što kraće vrijeme, te je na taj način najkraće vrijeme i najbolji rezultat.

 

Trening – seminar četvrtkom u 19:00 h

Kako je svaki trening drukčiji, te su implementirani razni elementi, četvrtkom u 19:00 h poseban je termin treninga zamišljen kao trening-seminar na kojem detaljno učimo razne klasične crossfit pokrete kao što su “toes to bar”, “wall ball”, “pistol squat” i pokreti s olimpijskom šipkom kao što su mrtvo dizanje, nabačaj, overhead čučanj i slični.

Može li bilo tko doći na trening?crossfit_rijeka_bluegym_marina

Naravno. Upravo je i bit funkcionalnog treninga u tome da postajete najspremnija verzija sebe, bez obzira  počeli kao bivši sportaš ili kao osoba koja dosad nije trenirala, funkcionalni trening je za vas.

Svaki trening je skaliran te postoji lakša ili teža verzija nekog pokreta. Trening s opterećenjem se odrađuje s girjama i utezima raznih težina koje se povećavaju kako vježbači napreduju. Moj je zadatak procijeniti razinu vaših sposobnosti i dozirati vam optimalno opterećenje koje će vas motivirati i omogućiti vam siguran napredak.

Što ćete dobiti s treningom?

Najbolji odgovor za to jest: “Upravo ono što i sami želite”.  Ovisno o tome želite li se samo utegnuti, smršavjeti, možda dobiti na mišićnoj masi, to možete i postići. Naravno, potrebno je u treningu uvijek dati sve od sebe, ali radi se o visokointenzivnim-intervalnim treninzima koji troše vaše kalorije satima nakon treninga, izgrađuju mišiće (uz adekvatnu prehranu), te poboljšavaju kardio spremu vježbača. Mnogi pokreti zahtijevaju uključenje 50-90% mišića tijela, te se na taj način pogađa više mišića no što je moguće treninzima bilo koje druge vrste.

Ne treba zaboraviti ni mjerenja i testove koje imamo za vježbače svakih 45-60 dana kako bi provjerili svoj napredak, kako u treningu, tako i kad je riječ o izgledu.

Sigurno već znate da je način prehrane vrlo važan za napredak u sportu. Stoga o prehrani često govorimo i na treninzima, te ću kao trenerica uvijek dati savjet i svoje znanje podijeliti sa vježbačima. Dakako, uvijek me možete pratiti i na mojoj Facebook stranici gdje svakodnevno objavljujem svoja iskustva.

Naravno, treba spomenuti i odličnu ekipu na treningu u kojoj uvijek vlada smijeh i međusobno bodrenje, rođendanska slavlja, te druženja koja organiziramo van treninga.

cross3

Na treninzima nam se možete pridružiti svaki PON/SRI/PET u jutarnjim terminima u 9:00h, te u popodnevnim u 19:00h, te četvrtkom u 19:00h na treninzima tehnike.

Treninzi su BESPLATNI za sve članove Blue Gym-a Belveder i Kantrida.

Za više informacija o meni posjetite moj profil na stranici Blue Gym-a dok cjenik korištenja teretane možete provjeriti na linku: CJENIK.

Vidimo se!

trenerica Marina Javorčić

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!

A za crossfit imamo baš pravu stvar u ponudi – bumper komplet od 150 kg, bumper komplet od 170 kg i natjecateljski bumper elite pro komplet od 160 kg.

Kupovina kompleta je povoljnija od pojedinačne nabave bumpera, a ne morate platiti ni transport od sada svim kupcima nudimo besplatnu dostavu za sve narudžbe iznad 300,00 kn!

Svu ostalu ponudu sportske opreme možete provjeriti na našem webshopu, a pratite nas i putem Facebooka i Twittera.

Marina Javorčić

Marina Javorčić

Osobni trener i voditeljica grupnog programa Cross funkcionalnog fitnessa na Belvederu

U funkcionalnom fitnessu natjecala sam se na području Republike Hrvatske, provjeravajući svoje fizičke sposobnosti u teškoatletskim disciplinama, te u natjecanjima olimpijskih dizanja i raznih funkcionalnih pokreta. U treninzima sam posebno usmjerena na funkcionalni fitness jer smatram da je to najkompletniji način vježbanja.
Marina Javorčić