Alkohol

Fitness Novosti

Alkohol

alkohol

Danas pišemo o utjecaju alkohola, stoga ćemo navesti par razloga zašto ne biste smjeli konzumirati alkohol  ili biste trebali imati veliku granicu u ispijanju alkohola. Ovo se posebice odnosi na profesionalne sportaše jer se događaju velike negativne promjene u tijelu i svi oni benefiti treninga koji su se teško stekli se počinju brzo gubiti zbog ispijanja alkohola, a toliko se dugo za njih radilo i teško se do njih dolazilo.

Iz tog razloga dolazi do velikih problema u hidrataciji tijela, oporavku organizma te anabolizmu (rast i mineralizacija kostiju i povećanje mišićne mase.) Malo ljudi zna da utjecaj alkohola može utjecati na čovjeka i kroz nekoliko dana iako to čovjek možda sam ne osjeti, ali se u čovjeku događaju različite fiziološke promjene.

Da ne bismo bili veliki kritičari alkohola i da ne bismo dobili pitanja razna pitanja poput a što je sa svim onim korisnim stvarima koje donosi alkohol? Te stvari ćemo navesti, a ujedno onda usporediti odnosno staviti na vagu pozitivne i negativne strane alkohola pa tako vidjeti nosi li alkohol više boljih ili loših strana.

Dobre strane:

Alkohol je dokazan da u malim dozama poboljšava fizičko te mentalno zdravlje. Ako konkretno pričamo o pivi, njene dobre strane su to što je izvor željeza, prevencija bolesti( moždani udar, reglira šećernu bolest) , pomaže u menopauzi te jača kosti pošto sadrži vitamin B. Ukoliko prevršimo te male doze, može doći do potpuno suprotnog efekta, svi ti benefiti postaju posljedice. Ovo možete zamisliti kao kad dobivate cjepivo, vi ukoliko se cjepite protiv određene bolesti, vi u biti dobivate malu dozu upravo te bolesti, te se stvaraju antitijela u vašem tijelu kako bi vas zaštitla od te bolesti. Ako imate previše čestica bolesti, a premalo antitijela, tada oboljevate.

A što sve to neumjerena i česta konzumacija donosi tijelu i to  ne samo sutra dan, već kroz nekoliko dana (čitaj treninga)?

Negativne strane:

• Hidratacija- budući da konzumacija alkohola djeluje na bubrege, piće će imati negativan utjecaj vaše hidratacije. Vaša voda iz tijela će ići u bubrege kako bi metabolizirala alkohol, umjesto da pomaže u drugim fiziološkim procesima u tijelu. Hidratacija je ključ uspjeha u sportu ili dizanju utega jer je voda potrebna u svim energetkso stvaralačkim reakcijama. Stoga preporuka je da ukoliko odlučite popiti alkohol, obavezno istu večer pijte veliku količinu vode, čak i veću od same konzumacije alkohola da vam tijelo ne doživi potpuni fiziološki šok. A što se dogodi u tijelu a da se nije konzumirao alkohol? Ne postoji nikakva dehidracija u tijelu, stoga se sve u tijelu događa tečno jer nema prepreki (alkohola) stoga dolazi do laganog porasta u samoj izvedbi kod sportaša dok se oporavlja od jučerašnjeg treninga( superkompenzacija)

• Umna funkcija- Alkohol smanjuje funkciju uma kroz različite procese. Utječe se na mnoge funkcije hormona u mozgu (endokrini sustav) već unutar 1-2 minute konzumacije! Unosom alkohola usporava se metabolizam glikogena. To znači da mozak manje prima energije, stoga ima i slabiju fukciju. Um ima veliku ulogu u tjelovježbi jer daje fokus i motiviranost.

• Alkohol i metabolička dijeta- Istraživanja pokazuju da čak i male količine alkohola ima velik utjecaj na metabolizam masti.

• Sinteza proteina – Anabolizam, odnosno sinteza proteina jest negativna pod utjecajem alkohola. Alkohol sprječava apsorpciju proteina u tijelu te ostale čestice također. Stoga mišićni rast i razvoj ne dosežu svoj puni potencijal. Ovo će također utjecati i na oporavak čovjeka nakon tjelovježbe, manjak proteina, slabija regeneracija.

• Alkohol teži ograničiti metabolizam i drugim tvarima u tijelu. Jedno od tih tvari su ugljikohidrati. Ograničavajući metabolizam ugljikohidratima dovodi do ograničene razine mišićnog glikogena. To znači da se umor javlja ranije te  izdržljivost, snaga i brzina su  ugroženi. Kao što smo spomenuli prije, negativni učinci na kardiovaskularni sustav i imaju negativan utjecaj na tijelo.

• U vremenskom razdoblju koje je potrebno za tijelo da se vrati u normalu, što može biti od 3 dana do tjedan dana i  dalje ćete  biti pod negativnim utjecajem alkohola dok se potpuno ne oporavite.

Stoga se dobro sljedeći puta zapitajte kada ćete htjeti se malo opustiti, jeli alkohol pravo rješenje za opuštanje i jeli on pravi izvor ispušnog ventila nakon teškog i napornog tjedna!
Uzdravlje!

 

Pripremio: Domagoj Jembrih, student kineziologije

 

PREGLEDAJTE I PREUZMITE KATALOG S NAŠOM KOMPLETNOM PONUDOM!